Line Εισαγωγή Καθηγητές Μαθητές Δραστηριότητες Η Πόλη μας Το Ευρώ Χρήσιμες Διευθύνσεις Η Γνώμη σας

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Κ.Π.Ε. Βιστωνίδας

25-27 Φεβρουαρίου 2010

Icon

Επίσκεψη στο ΚΠΕ Βιστωνίδας

25-27 Φεβ 2010

Icon .
Icon

Κ.Π.Ε ΒΙΣΤΩΝΙΔΑΣ

Στις 25-26-27/02/2010 διοργανώσαμε σχολική εκδρομή στο Κ.Π.Ε Βιστωνίδας στην Ξάνθη με σκοπό την ενημέρωση μας όσον αφορά το περιβάλλον !!! 

Κ.Π.Ε ΒΙΣΤΩΝΙΔΑΣ

      Μόλις φθάσαμε στο Κ.Π.Ε  μας υποδέχθηκαν με ένα ευχάριστο παιχνίδι, το οποίο δεν μας πρόσφερε μόνο ευχάριστο χρόνο, αλλά μέσω του παιχνιδιού μάθαμε κάποιες βασικές πληροφορίες για το περιβάλλον! Για παράδειγμα μάθαμε τις θετικές αλλά και τις αρνητικές επιπτώσεις προς το περιβάλλον! Στην συνέχεια μας παρουσίασαν ένα βίντεο από το οποίο γνωρίσαμε καλύτερα κάποια στοιχεία του περιβάλλοντος ! Για παράδειγμα είδη πουλιών αλλά και φυτών που πιθανόν να συναντούσαμε την επόμενη μέρα!!!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΛΙΜΝΗ ΒΙΣΤΩΝΙΔΑ

       Το πρωί χωρισμένοι σε ομάδες που η κάθε ομάδα είχε την ονομασία διαφορετικού πτηνού η κάθε μία , επισκεφθήκαμε την λίμνη Βιστωνίδας επιδιώκοντας να γνωρίσουμε από κοντά αυτά που μας προσφέρει η φύση και να καταλάβουμε τον λόγο που αξίζει να την προστατεύσουμε!

       Κατά την διάρκεια της επίσκεψής μας στην λίμνη , θαυμάσαμε τα όμορφα τοπία αλλά και πουλιά που μερικά από αυτά  ίσως να έχουμε ξανασυναντήσει αλλά και πουλιά που θα τα βλέπαμε για πρώτη φορά!

       Δυστυχώς  όμως αντικρίσαμε και στοιχεία που μας έδειχναν τις παρεμβάσεις του ανθρώπου στην φύση! Όπως τα σκουπίδια και άλλα ίχνη που επιβεβαιώνουν την ύπαρξη και την παρέμβαση ανθρώπου σε εκείνη την περιοχή!

 

      Στην συνέχεια συμμετείχαμε και εμείς, συλλέγοντας δείγματα νερού και χώματος από την λίμνη για να αναλύσουμε το νερό και να γνωρίσουμε τους μικροοργανισμούς που υπάρχουν στο νερό της συγκεκριμένης λίμνης!

      Παρατηρήσαμε ίχνη από τα οποία επιβεβαιώναμε  την ύπαρξη και άλλων ζώων!

 

      Την τελευταία ημέρα μας στο Κ.Π.Ε , αναλύσαμε τις δραστηριότητες της προηγούμενης ημέρας και σχολιάσαμε αυτά που είχαμε παρατηρήσει , σε αυτό μας βοήθησαν και τα τετράδια που μας έδωσαν για να γράψουμε τις παρατηρήσεις μας!!!

      Σαν τελευταία μας δραστηριότητα μαζευτήκαμε όλοι οι μαθητές σε μια αίθουσα όπου αναπαριστούσαμε ένα συνέδριο που είχε ως θέμα την δημιουργία ξενοδοχείου στην λίμνη! Με σκοπό να έρθουμε στην θέση των δημοσιογράφων, εκπροσώπων, δημάρχου αλλά και των πολιτών της περιοχής και να δημιουργήσουμε μια συζήτηση στην οποία θα εκφραστούν πολλές απόψεις!

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

       Οι γνώσεις που πήραμε από αυτήν την επίσκεψη είναι αρκετές και φυσικά χρήσιμες ! Μέσω του προγράμματος που μας πρόσφερε το Κ.Π.Ε Βιστωνίδας μπορέσαμε να έρθουμε αντιμέτωποι και από κοντά με το περιβάλλον αλλά και να δούμε πώς μπορεί ο άνθρωπος να το καταστρέψει με αποτέλεσμα να στερείται την ομορφιά αλλά και την ζωντάνια που του προσφέρει! Πλέον γνωρίζουμε πόσα μας προσφέρει η φύση !! Πόσο καλύτερη και πιο όμορφη μπορεί να είναι η φύση από τις τεχνητές δημιουργίες του ανθρώπου και πως πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να εξοικονομούμε ενέργεια και να διατηρούμε το περιβάλλον καθαρό ώστε να μπορέσουν και τα παιδία μας να γνωρίσουν την ομορφιά της φύσης γιατί το δικαιούνται !! Μπορέσαμε να διαπιστώσουμε ότι καθαρός και σωστός δεν είναι αυτός που σέβεται και διατηρεί καθαρή την προσωπική του περιουσία , αλλά αυτός που σέβεται και φροντίζει το περιβάλλον σαν να ήταν το σπίτι του!!!

 

Χάρις το πρόγραμμα περιβαλλοντικής που μας πρόσφερε το ΚΠΕ Ξάνθης , συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντικό είναι το περιβάλλον για τον άνθρωπο και πως αξίζει να το διατηρούμε καθαρό !!! Επίσης καταλάβαμε ότι ο κύριος παράγοντας που βλάπτει το περιβάλλον με τις κακές ,απρόσεκτες και επιπόλαιες ενέργειές του είναι ο άνθρωπος! Με τις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκτήσαμε από αυτή την εκπαιδευτική εκδρομή μπορούμε να εφαρμόσουμε ότι είναι δυνατόν για να διατηρήσουμε το περιβάλλον καθαρό! Αλλά και να καταφέρουμε να ευαισθητοποιήσουμε και τους μεγάλους!

 Αναστασία Βαχτσεβάνου

Τάξη Γ - Τμήμα Γ1

           

 

 

Icon .
Icon

Περιβαλλοντική Εργασία

4ο Γυμνάσιο Κοζάνης

 

Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής αγωγής που παρακολουθεί το σχολείο μας επισκεφθήκαμε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βιστωνίδας στην Ξάνθη.

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βιστωνίδας (Κ.Π.Ε. Βιστωνίδας) είναι ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα που ιδρύθηκε με τη συνεργασία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας  Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων και του Δήμου Βιστωνίδος.

Το Κ.Π.Ε. Βιστωνίδας στεγάζεται στο παλιό δημοτικό σχολείο Σελίνου. Στόχος του αποτελεί η με βιωματικό τρόπο ευαισθητοποίηση των νέων σε θέματα περιβάλλοντος, ποιότητα ζωής και αειφόρου ανάπτυξης.

Αντικείμενο εργασίας της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κ.Π.Ε. είναι η εκπαίδευση μαθητών, η επιμόρφωση εκπαιδευτικών, η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, η ανάπτυξη θεματικών δικτύων, τοπικών και διεθνών συνεργασιών καθώς και η έρευνα σε θέματα περιβάλλοντος και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

 

 

Η ομάδα του σχολείου μας συμμετείχε σε ένα από τα προγράμματά του το οποίο πραγματευόταν την εξερεύνηση της λίμνης και την παρατήρηση του υδροβιότοπου. Το πρόγραμμα «Ανακαλύπτοντας τα μυστικά της λίμνης Βιστωνίδας» διήρκησε τρεις ημέρες στην διάρκεια των οποίων ενημερωθήκαμε και ευαισθητοποιηθήκαμε για τη ζωή και τη σημασία της λίμνης, μέσα από την ενεργό δράση μας.

Συγκεκριμένα:

Την ημέρα της άφιξής μας, επισκεφθήκαμε για πρώτη φορά το Κ.Π.Ε. όπου μας υποδέχθηκαν ένθερμα και φιλόξενα οι κύριοι Παναγιώτης Ντούμας και Θεόδωρος Μακρογιαννόπουλος, μέλη της ομάδας του Κέντρου, οι οποίοι μας καθοδήγησαν σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψής μας. Την πρώτη μέρα, λοιπόν, μας ενημέρωσαν για τον ρόλο και τις δράσεις του Κ.Π.Ε Βιστωνίδας και γνωρίσαμε την περιοχή μελέτης του υγροτοπικού οικοσυστήματος, με παρουσίαση και ανάλυση βασικών οικολογικών εννοιών καθώς και των σημαντικότερων εκπροσώπων της χλωρίδας και της πανίδας της περιοχής. Επιπλέον, πληροφορηθήκαμε με έμφαση πάνω στο θέμα των επιπτώσεων των ανθρώπινων παρεμβάσεων στο οικοσύστημα της λίμνης. Τέλος, χωριστήκαμε σε ομάδες για την επόμενη μέρα.

Τη δεύτερη μέρα, εξοπλιστήκαμε κατάλληλα με κιάλια, γαλότσες και απόχη, βαλιτσάκι χημικών αντιδράσεων και τετράδιο εργασιών, τα οποία μας προμήθευσαν οι υπεύθυνοι του Κέντρου. Στη συνέχεια, αποχωρήσαμε με προορισμό την περιοχή της λίμνης. Εκεί, οι τέσσερις ομάδες παρατηρήσαμε τα είδη χλωρίδας και πανίδας που ζουν εκεί καθώς και την έντονη παρουσία των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων  στον υγρότοπο, πήραμε δείγματα του νερού της λίμνης για ανάλυση και συλλέξαμε δεδομένα τα οποία καταγράψαμε στα φύλλα εργασίας.

 

 

Ύστερα, επισκεφτήκαμε  την Ι.Μ.Αγίου Νικολάου και τις παράκτιες περιοχές του και εντοπίσαμε και άλλα είδη  πουλιών. Έπειτα, πριν το τέλος της περιήγησής μας, ανακαλύψαμε τις φυσικές ομορφιές του Νέστου κάνοντας περίπατο στο μονοπάτι της όχθης του.

 

 

Την  τελευταία  μέρα επιστέψαμε  στο κέντρο, όπου αναγνωρίσαμε και αναλύσαμε τα βενθικά ασπόνδυλα  και τα δείγματα νερού  και ελέγξαμε την ποιότητά του με την χρήση βιοδεικτών  και χημικών αντιδράσεων. Στη συνέχεια, οι ομάδες  πέρασαν  το δικό τους οικολογικό μήνυμα μέσω  διάφορων καλλιτεχνικών εργασιών  που επέλεξαν οι ίδιοι. Αμέσως  μετά ακολούθησε  μια  αναπαράσταση  ενός προβλήματος  που θα μπορούσε να απασχολεί την περιοχή, με πρωταγωνιστές εμάς, τα παιδιά.

 Οι μαθήτριες

Κεχαγιά Αναστασία

Μάστορα Κατερίνα

Παπαδοπούλου Μαρίνα

Τσιαπάρα Ματίνα

 

   
   
Icon Φωτογραφίες
Icon Video

Mail Icon
Mail
Top Icon
Αρχική

Line